torsdag 18. august 2011

"Vet du hva dere får?"

Det er som regel spørsmålet rett etter når termin er.
Terminen er forresten 3. november.
Og nei, vi vet ikke kjønnet på babyen. Etter at Fenris ble født bestemte jeg meg for å ikke vite kjønnet til nestemann. Da jeg plutselig BLE gravid, var jeg så supernysgjerrig at jeg ombestemte meg og ville gjerne vite. Men på ordinær ultralyd i uke 17 og på en ekstra hjertekontroll i uke 21, var babyen kjempesjenert og ville absolutt ikke vise om den er en gutt eller jente. Og jeg var stor i kjeften og sa at "vet vi det ikke innen uke 21, så vil jeg ikke vite". Og da ble det sånn.

Vi var på en ultralyd til for noen uker siden, og nå tror jeg nesten familien er mer spente enn meg... Jeg har forsonet meg med tanken på å bli overrasket, mens mange andre klør i fingra etter å strikke og kjøpe inn ting. Derfor tenkte jeg å ta en liten kjerringråd-oversikt for å se om dere blir noe klokere :)

1. Hjerteslag:
Ifølge barnimagen.no skal hjerteslagene for gutt ligge lavere enn for jenter. 140 slag i minuttet og over det, skal tyde på en jente, mens hjerteslag helt ned mot 120 slag i minuttet skal tydeligvis være gutt. Babyen har ligget på ca. 150 slag i minuttet når vi har sjekket.



2. Eldre søsken og hår:
Ifølge babyverden.no venter man en jente dersom eldre søsken har hår som vokser ned i en spiss i nakken. Hvis storebror eller storesøster har helt rett hår i nakken, venter man en gutt.
Fenris har nesten rottehale nå :) (dvs spiss).



3. Søtsug:
Hvis du har lyst på søtsaker, venter du en jente, har du lyst på salte og sure ting venter du en gutt. Jeg har hatt mest dilla på agurk og Holiday-dip!



4. Kinesisk fødselkart:
Kartet skal være laget av en kinesisk vitenskapsmann for 700 år siden, og funnet i en kongelig grav. Originalen finnes i vitenskapsinstituttet i Beijing. Det sies at kartet skal stemme i 99 prosent av tilfellene, og det stemte med Fenris. Kartet viser at vi venter en jente.



5. Kvalme:
Er du kvalm i begynnelsen av graviditeten, venter du en jente. Slipper du billig unna, venter du en gutt. Jeg føler at jeg var litt mer kvalm enn med Fenris, men jeg var absolutt ikke plaget av det.



6. Side2 har en test man kan ta. Resultatet ble en gutt.



7. Ringtesten:
Tre en gullring inn på et hårstrå eller en sytråd og hold over magen eller håndleddet. Går ringen frem og tilbake, venter du en gutt. Går ringen rundt i sirkel, venter du en jente. Ringen gikk i sirkel da jeg testet.



Sånn, da har dere noe å fundere på i noen måneder!


6 kommentarer:

  1. Så nydelig siden din er!:) Spennende å se hvilket kjønn som kommer. Tida går så fort. Plutselig er du tobarnsmamma!

    SvarSlett
  2. Det beste av alt er at det er et barn og at det er skapt av kjærlighet! Lykke til med tida som gjenstår :0)

    SvarSlett
  3. Det er nok ei jenta, gutta liker jo å vise frem lillemann på UL :)
    Du er ihvertfall megalekker med magen!!
    Siden min blogg ikke vil legge til din blogg sånn som jeg vil at min blogg skal legge til din blogg så kommer der ikke oppdatering hos meg når du legger ut nye innlegg. Rosin-amme-hjerne hjelper heller ikke. Meeeeeen! Jeg blir glad av bloggen din! Flott postkassemakeover og lekker barnehagegutt :) Ha en fin fin helg.

    SvarSlett
  4. Tone: tusen takk! Det er ikke lange tiden igjen, merkelig hvor mye fortere tiden flyr denne gangen. Jeg gleder meg! :)

    Gunn-Hege: Det har du helt rett i! Vi vet iallfall at vi får en perfekt liten baby :)

    Charlotte: hehe, det skal ikke være lett! Jeg skal prøve å være flinkere til å kommentere hos deg så du husker meg, hehe. Tuuusen takk for god kommentar og masse skryt :D

    SvarSlett
  5. Åhh! Så spennende! Er jo kulest å bli overraska da :) Og flott gravidmage, og generelt bare masse flotte bilder! Liker bloggen :)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, Pernille, så koselig :)

    SvarSlett