tirsdag 23. august 2011

Prosjekt #2: Vimpler og rot


Jeg har lenge hatt lyst til å lage et dørskilt til Fenris, samtidig som jeg er sjarmert over alle de fine vimpelrekkene som lages rundtomkring. Løsningen ble derfor en kombinasjon. Jeg hadde ikke tålmodighet til å sy, men papirhobby er jeg jo god på, så da ble det sånn:


Bokstavene er stanset ut med Cuttlebug-en min og papirvimplene klippet jeg for hånd. Jeg brettet dem dobbelt og limte dem fast utenpå hyssingen.


Og siden Ove lenge har klaget på at jeg har altfor lite av mine ting i stua, måtte jeg jo gjøre noe med det. Denne hylla er litt vanskelig å "møblere", det er for trangt til levende lys og bøker detter ned om man setter dem på høykant. Men noen gamle fotoapparater fungerer fint...

... sammen med bildet av bestemor i bakgrunnen!


Til slutt fikk jeg også lagd meg en ny beholder, en gammel hermetikkboks blir veldig dekorativ med litt fint papir rundt :)



4 kommentarer:

  1. Hei Hege
    Såååå artig å få hilsen fra deg på bloggen, ble jo nysgjerrig på hvem dette var som tydeligvis hadde møtt meg før.
    Herlig dørskilt du har laget til Fenris! Fine farger og stilige bokstaver. Jeg kommer innom igjen og legger deg til listen min, senere i kveld! Hils både "bestefar" og "Bestemor". Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Jeg var litt kjapp i avtrekkeren, så jeg visste ikke helt om du ville kjenne meg igjen! Men så koselig å få følge bloggen din altså :)

    Jeg skal hilse så mye tilbake!

    SvarSlett
  3. Hei igjen, Hege!
    NÅ oppdaget jeg det forrige innlegget og at du er gravid på nytt! Gratulerer! Måtte fortelle det til far i huset som sitter ved nabo-dataen.
    Han hilser så masse.
    Det er gått fint med mamma. Hun ligger på overvåkningen og det er stabilt og greit.I morgen skal vi på sykhusbesøk. Fenris har litt yngre besteforeldre enn gutta mine. Tenk bestemor på snart nitti år!
    Sånn blir det når både mor og datter får barn sent.
    NÅ skal jeg få deg på linklisten med en gang.
    Ha en fin senkveld, håper formen er grei!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Kjeeeempefint vimpeldørskilt da!!!!! Flinka!!!

    SvarSlett