mandag 15. august 2011

Min første dag i barnehagen


Gjesteblogger: Fenris.

Hei alle sammen! Endelig er det min tur til å fortelle litt om hvordan vi har det. I dag har jeg begynt i barnehagen. Jeg skjønte ikke helt hva mamma mente med barnehage da hun sa det til meg, men det måtte være litt spesielt, for hun tente lys under frokosten i dag.

Og så lagde hun vafler!

Jeg liker vafler, så jeg hadde ikke tid til å spørre om hvorfor vi fikk det til frokost.


Men så sa hun at vi skulle reise og så putta hun på meg en STOR sekk som jeg ikke klarte å løfte, engang. Jeg måtte holde meg fast i dørkarmen for ikke å tippe bakover.


Få av meg den teite sekken, sutret jeg mens mamma bare knipset ivei. Jaja, endelig kom vi oss avgårde, og jeg var veldig spent på hva "barnehage" er og hva vi skulle så tidlig om morran.


Her er pappa og jeg utenfor barnehagen. Jeg så en moped så jeg gadd ikke å se på mamma, iallfall.

I barnehagen var det utrolig spennende. Det var mange andre barn der, men mamma fikk bare lov til å ta bilder av meg. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor mamma og pappa absolutt måtte være der jeg da, de var jo bare i veien. Jeg synes det var utrolig spennende å leke og snakke med de andre barna, og dessuten hadde de en sånn superkul sklie der!


Etter en liten stund gikk vi ut i regnværet, og HELDIGVIS ble jeg kvitt foreldrene mine litt også! Jeg vinket litt til dem bare for å være høflig, og så løp jeg bort til sandkassa og lekte med de andre.


Dessverre fikk jeg ikke så mye tid til å leke alene, for mamma og pappa kom tilbake da vi skulle spise mat. Jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere dem, og satt med ryggen til mens jeg spiste brødskive sammen med de andre barna.

Etterpå fikk jeg såvidt lov til å leke litt til før mamma absolutt ville ha meg med hjem. Men vi skal tilbake i morra, lovte hun, og gjett om jeg gleder meg! Da skal jeg få være der heeelt alene. Hurra!

3 kommentarer:

  1. Hehe, så morsomt skrevet :)
    Så bra at du kosa deg i barnehagen, Fenris. Morgendagen blir nok likså spennede :) Lykke til

    SvarSlett
  2. Gromgutten til bestemor....som har klart å holde seg unna barnehagen-selv om jobben er tre skritt unna.Og det skal jeg fortsette med. Får vel lov å hente og bringe av og til vel. Særlig etter mnd skiftet okt/nov.

    SvarSlett
  3. Irene: Tusen takk! Gjestebloggeren vår har bare halv plass, så med diverse planleggingsdager blir det nå en hel uke til neste gang. Men det blir nok like fint tenker jeg :)

    Mamma: ja, jeg synes du er flink, jeg! Du skal nok få mulighet til å stikke innom der snart tenker jeg :)

    SvarSlett