torsdag 25. november 2010

Endelig!

... får jeg brukt loppemarked-rælet mitt til noe! Jeg rasker jo med meg både stort og smått i håp om at den kan jeg en gang bruke til ditt eller datt... Jada. Men nå altså: mange søte hjerter av en horribel kjøkkenduk:

Jeg har hatt lyst til å sy sånne lenge, nå fikk jeg ut fingeren!

Og ja, før jeg glemmer det, jeg har lagd islykter! De har tatt en evighet å fryse, for da jeg endelig bestemte meg for å lage islykter ble det bare 5 minus...


Så nå har lyktene stått og frosset seg fast i mange dager. Helt til de var ferdige, nå er det 20 minus igjen. Er det ikke ironisk?

Det blåste opp til orkan i går da jeg eeeeendelig skulle få tatt de hersens islyktbildene, derfor måtte jeg sette dem på trappa og åpne bod-døra (derav den nyyyydelige bakgrunnen!). Men jeg har iallfall ikke tålmodighet til å vente med å vise dem frem.

Men tilbake til loppemarked-rælet:

Denne, pluss en til i mindre utgave kjøpte jeg for fem kroner på loppemarkedet på misjonshuset for noen uker siden. Jeg regnet vel med at også disse kransene kom til å fylle opp roteskuffene på kontoret, men neeeeida! Jeg overrasker meg selv!

Her er jeg halvveis ut i prosjektet og jeg har gått tom for lim til limpistolen. Nedtur.


Men etter en kjapp tur på Rena (hvor de har alt), ble fikk jeg slengt på resten av konglene. Hjertene la jeg bare oppå da jeg skulle ta bilde, men de passet jo egentlig ganske bra? Når jeg får manipulert Ove til å løfte ned julepynten fra loftet skal jeg slenge en liten lyslenke rundt kransen også. Da tar jeg sikkert et nytt bilde bare for å skryte litt mer!


Mislykkede hjerter kan man bruke til så mangt, fant jeg ut. Men jeg viser dere bare dette, for jeg lurer på om hjertene kanskje passer bedre hos noen andre... ;)

Trenger jeg å nevne at jeg er i skikkelig julestemning for tida? Jeg har spist ribbe til middag og bakt 174 590 snipper i dag, så nå er jeg klar!


Dette er Fenris og favorittklementinen hans. Han skrek høyt da jeg prøvde å si at han ikke kunne få alle klementinene i butikken... Han prøvde iherdig å få dem med seg, og ble rimelig fornærmet av de fem vi endte opp med. Og kassamannen ble litt svett på ryggen av en hylende Fenris som slett ikke ville gi fra seg klementinene...

Men nok om det, her er det en som ikke vil sove!
Ha en flott og julete kveld!

6 kommentarer:

  1. Næmen!!!! Så utrolig søte hjerter!!!! Voldsomt så kreativ du er om dagen da (misunnelig). Kunne egentlig tenkt meg å lære og sy litt sånne ting jeg og, men får vel fokusere på skola mens jeg går der, og plukke opp sånne koselige ting da jeg en gang blir ferdig =0)
    Blir lite kortlaging om dagen og desverre....
    Men jeg tar en bloggrunde rett som det er da, noen gleder skal man tross alt unne seg =0)
    KLÆMMMMM

    SvarSlett
  2. Så effektiv du har vært da, jeg har store planer inni hodet mitt, men har ikke helt fått dem ut i livet. Og enda mindre blogget om dem. Men nå har vi omsider fått pusset ferdig hus, så kanskje det blir litt mer blogging fremover!

    Veldig koselig å følge med på blogginga di, lillegutt begynner å bli stoooooor :D

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to! Plutselig spruter det over litt kreativitet og så stopper det opp igjen... Men det er veldig artig når man får litt tid og litt "gnist" :)

    Gunn-Hege: det er vel greit å konse om skolen, ja, hjerter kan man jo alltids sy senere! Har du lenge igjen?

    FlittigLine: Skjønner godt den altså! Oppussing tar sin tid! (Vi har fortsatt ikke strøm i 2. etasje...). Det er nesten godt å se at det ikke bare er meg som har andre ting å gjøre enn å blogge ;)

    SvarSlett
  4. Horribel kjøkkenduk? Ååååh jeg har ALLTID en rødrutet duk på kjøkken/spisebordet- det er bare sååå meg ;) Hahaaa.
    Hjertene var fine, sånn pynt kan brukes til så mangt.

    Ha´en finfin kveld flinkeHege.

    SvarSlett
  5. Hihi, jooo, men jeg regner med at din ikke lukter møll og er full av hull, Tonje? ;)

    SvarSlett
  6. Hehehee.
    Nei nei nei, ingen møll og hull på duk!

    SvarSlett