lørdag 21. januar 2012

Bilstolpose

Da Fenris var baby, siklet jeg litt på en sånn bilstolpose. Men det å betale i dyre dommer for noe som bare blir brukt en kort stund, ble ikke aktuelt. jeg ble derfor veldig glad da jeg denne gangen skjønte at jeg kunne lage en selv!

Tanken var å sy den mens jeg gikk sykemeldt, men så langt kom jeg aldri. Nå har jeg derimot fått rompa i gir, og det tok ikke så lang tid. (Jeg googlet bare "hjemmelaget voksipose" så fikk jeg opp masse fremgangsmåter). Posen er fylt med en billig dyne fra Jysk.

Hetta knytes sammen med bånd i toppen. Da kan posen lett tas fra hverandre og bli et leketeppe. Jeg har skåret hull til selene i ryggen. Foran festes posen med strikk som man hekter rundt noen knapper (som jeg ikke har fått sydd på enda, for posen er i vaskemaskina).

Jeg ble veldig fornøyd, og det ser det ut som minsten ble også!

8 kommentarer:

  1. Den så jammen smart ut! og så fin den er. Så flink du er! Det er gøy å sy (kan dog være litt vanskelig å komme i gang..:))Ha en fin fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Den er veldig praktisk til småtasser som sovner i stolen sin når det er kaldt ute :)

      Det er veldig gøy å sy når man får det til! Nå skal jeg igang med en større pose til vogna, blir spennende å se om det blir bloggmateriale :p

      Slett
  2. Kjempefin! Imponert jeg ( og ikke så lite stolt).Hopper i det, du. Godt det ble bruk for symaskina du fikk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vent med å si det til du ser den på nært hold, da :p men tuuusen takk, nå er jeg veldig glad for at jeg har fått så fin maskin! :)

      Slett
  3. Dæven da jinte!!!! Du er en tusenkunstner asså!!!! Jeg bøyer meg i støvet!! Fliiiiink!!!!!!!!

    SvarSlett