søndag 16. oktober 2011

Storebror og "ny" barnevogn



Ja, vi går nå her og venter, vi. Eller mest jeg, kanskje. Fenris gleder seg veldig til å blir storebror, selv om jeg mistenker at han ikke heeelt vet hva det innebærer. Han er flink til å gi magen kos og si "bebi". Og han viser veldig omsorg for bamsene sine som skal "sova" når han bretter pleddet rundt dem og lager snorkelyder :)


Han er også en rimelig bestemt ung mann som ikke alltid finner seg i at et nei er et nei... Det kan til tider gjøre både mor og far frustrert, men som regel går det fort over :)


Tegning har blitt veldig populært i det siste. Aller helst vil han tegne på den nye fine tavla på kjøkkenet... men siden å tegne innebærer at mamma skal tegne og Fenris skal gjette hva ting er, så varer ikke tegneøktene på kjøkkenet sånn veeeeldig lenge. Da prøver vi å sette oss ned med fargeblyanter da, men de havner som regel på gulvet.

Spåmannen Fenris mener forresten at babyen kommer på "disdan". Betyr det tirsdagen? Jeg håper det! Og så skal den visst hete "dei". Hm... Vet ikke om jeg er heeelt enig i den.

Folk som kjenner meg, vet at jeg ikke er spesielt interessert i barnevogner... Ehm... Joda, så på fredag måtte Ove innom og hente enda en vogn, denne gangen en brukt Simo bagvogn fra 2005.

Den hadde et par skader i kalesjen som gjorde at vi fikk den for 300 kroner, noe jeg syntes var et røverkjøp. Dette kan jo lett fikses! Som sagt, så gjort.

Egentlig mente jeg å sy/stryke på noen merker, eventuelt et tykt refleksbånd langs hele kanten. Men med utvalget her i bygda ble det faktisk selvklebende nylon-lapper som ble løsningen. Jeg synes fargen passet helt greit, og det at jeg bare kunne klistre dem på var jo genialt. Samtidig skal jo dette være vanntett, akkurat som resten av kalesjen.

Jeg klipte altså bare ut noen stjerner og limte på! (Vel, først måtte jeg jo demontere hele kalesjen og skrubbe den i nylonvask, men etter DET var det bare fryd og gammen...)

Etter å ha montert på bagen igjen så jeg at sømmen inni kalesjen hadde gått opp litt også, så da slengte jeg på noen sånne nylonlapper inni der. Synes det ble litt stilig, jeg! Da har lilleknert noe å titte opp på mens vi er ute på trilletur.

Her er hele vogna, bildet er fra Finn-annonsen:

Trekket ser veldig falmet ut på bildet, men det er det absolutt ikke. I tillegg fikk vi med ekstra stormtrekk, madrass og ryggplate til bagen, gjett om jeg er fornøyd, da!




5 kommentarer:

  1. Åååå så spennende med lillebaby Dei.
    Det synes jeg, by the way, var et mega kreativt navn ;) Hahaa
    Også stjerner i simovogna, du er bare genial Hege.
    Fenris sover vel i sin vogn enda?!

    SvarSlett
  2. Så flink du er med alt!!! Kreativ du;)
    Får håpe snuppa kommer snart da!! Jaaada, det blir sikkert gutt :p

    SvarSlett
  3. Hurra for gjenbruk sier jeg bare!!!!!
    Vi kjøpte også rimelig, brukt vogn til førstemann, som vi brukte til begge to.
    Nå står den på loftet og venter på at frøkna skal bli stor nok til å bruke den til sine dukkebabyer. Husker jeg hadde ei ekte barnevogn å leke med da jeg var lita, og det var sååååå stas :0)

    SvarSlett
  4. Så fin vogn! Du er flink du! Nå er det ikke lenge til du blir tobarnsmamma.
    Tenk det!:):) Tusen takk for alle hyggelige kommentarer i bloggen min! <3

    SvarSlett
  5. Tonje: ja, kanskje Dei ikke var så ille likevel? :p Ja, Fenris sover i kombivogna i barnehagen, pluss at bagen til den vogna var så liten at jeg ikke hadde lyst til å bruke den en gang til...

    Ellen: Tuusen takk :)

    Gunn-Hege: Gjenbruk er supert! Artig med noe nytt innimellom, men en vogn som bare blir brukt i et halvt år er jo greit å spare litt penger på :) Dukkevogn hørtes kjempekoselig ut! Jeg synes enda det er stas at mamma har tatt vare på vogna etter meg!

    Tone: Tusen takk :) Ikke lenge før nå, nei! Håper jeg...

    SvarSlett